Usługi księgowe

kancelaria prawno-podatkowa wrocław usługi księgowe wrocław

Podmiotami zobowiązanymi do prowadzenia ksiąg handlowych niezależnie od osiąganych przychodów są spółki akcyjne, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki komandytowe a także inne jednostki organizacyjne jak fundacje, stowarzyszenia bądź działające w Polsce oddziały przedsiębiorstw zagranicznych. Również inne podmioty zasadniczo zwolnione z tego obowiązku muszą otworzyć księgi handlowe jeżeli ich przychody z działalności gospodarczej przekroczą ustawowy limit kwoty 1 200 000,00 EUR rocznie (4 784 400,00 rocznie zł wg obowiązującego kursu).

Jeżeli jednak działalność prowadzona jest w oparciu o wpis do ewidencji działalności gospodarczej w urzędzie gminy (samodzielnie lub w ramach spółki cywilnej), a także jeśli wybraną formą działalności jest spółka jawna lub spółka partnerska podlegająca rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym, co do zasady, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do prowadzenia ksiąg rachunkowych. W takim przypadku optymalną formą ewidencji jest tzw. uproszczona księgowość, prowadzona głównie dla potrzeb podatkowych, a prowadzona w postaci Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów. Obowiązek założenia i prowadzenia ksiąg rachunkowych w przypadku ww. podmiotów powstanie jednak z chwilą przekroczenia ww. limitu przychodów z działalności.

Prowadzenie ewidencji księgowej w postaci ksiąg rachunkowych jest bardziej pracochłonne niż Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów. Niemniej księgi rachunkowe dostarczają cennych informacji przydatnych zarówno w zarządzaniu przedsiębiorstwem jak i dla potencjalnych inwestorów, niedostępnych dla jednostek prowadzących wyłącznie księgi podatkowe. Mając na uwadze powyższe, równocześnie dla uzyskania efektu obniżenia kosztów prowadzonej działalności jak podniesienia standardów sprawozdawczości finansowej proponujemy Państwu outsourcing usług księgowych i kadrowych.

W ramach naszych usług oferujemy:

• kompleksowa usługa prowadzenia ksiąg rachunkowych lub części procesów księgowych,
  • rozliczenia podatkowej książki przychodów i rozchodów oraz ryczałtu ewidencjonowanego,
  • obliczanie wysokości zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych i fizycznych oraz sporządzania rocznego zeznania podatkowego (CIT),
  • prowadzenie ewidencji dla potrzeb rozliczenia podatku VAT, sporządzanie miesięcznych bądź kwartalnych deklaracji podatkowych,
  • badania due diligence,
  • zarządzanie wartością spółki,
  • wyceny spółek i aktywów trwałych.